W poszukiwaniu wrocławskich krasnali i złotego pociągu…

W dniach 25-27 października klasy 1a i 1b uczestniczyły w wycieczce do Wrocławia, Wałbrzycha i Świdnicy.

Pierwszego dnia, zaraz po przyjeździe do Wrocławia zwiedzaliśmy z przewodnikiem Ostrów Tumski, najstarszą część miasta z Katedrą św. Jana Chrzciciela, Ratusz, Stare Jatki, kamieniczki Jasia i Małgosię, Ossolineum. Spacer po wrocławskim rynku, w blaskach jesiennego zachodzącego słońca, rozpalił nasze serca do miasta z wieloma mostami i wysepkami.

Drugi dzień wstaliśmy skoro świt, by dotrzeć na czas do Wałbrzycha i móc zwiedzić barokowy Zamek Książ oraz poznać jego wielce burzliwe dzieje. Następnie udaliśmy się do położonej nieopodal Palmiarni. Tam podziwialiśmy ponad 250 gatunków roślin, które reprezentują florę różnych stref klimatycznych i różnych kontynentów. Pod palmami w kawiarni mogliśmy odpocząć i napić się aromatycznej kawy lub soku z cytrusów. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do Świdnicy, by podziwiać jeden z polskich zabytków wpisanych do rejestru Światowego Dziedzictwa Unesco – Kościół Pokoju, wybudowany wyłącznie z drewna i gliny po wojnie trzydziestoletniej z inicjatywy króla szwedzkiego. Tego dnia znaleźliśmy jeszcze siłę, by obejść zabytkowy i nadal czynny Dworzec Kolejowy we Wrocławiu, który pochodzi z połowy XIX wieku. Z racji zakwaterowania w hotelu Piast, dworzec kolejowy-Wrocław Główny podziwialiśmy też z okien pokoi hotelowych.

Ostatni dzień wycieczki upłynął nam na przyjemnym południowym spacerze po ogrodzie zoologicznym i zwiedzaniu Afrykarium oraz zewnętrznym zwiedzaniu Hali Stulecia i wrocławskiej Pergoli.

Mamy nadzieję, że Wrocław podbił serca naszych uczniów i znajdą się chętni, by kontynuować naukę na Politechnice Wrocławskiej czy tamtejszym uniwersytecie.

Opiekunami wycieczki były panie, wychowawca klasy 1a p. Renata Rytel i wychowawca klasy 1b p. Marta Warecka-Kuzyńska