Siedlce – Warszawa – B E R L I N!

Wieczorem 4 listopada 2018 r. uczniowie klas II i III z rozszerzonym językiem niemieckim pod opieką p. Ewy Jagiełło oraz p. Marioli Duk wyruszyli na trzydniową wycieczkę do Berlina. Na miejsce dotarliśmy wczesnym rankiem i od razu udaliśmy się na pierwsze spotkanie z miastem. Oczywiście zaczęliśmy od najbardziej znanych atrakcji i symboli stolicy Niemiec: Bramy Brandenburskiej oraz Gmachu Parlamentu: Reichstagu. Po wzmocnieniu sił berlińską kiełbaską Carry-Wurst, dalej poznawaliśmy miasto. Największym wyzwaniem dnia było wejście na szczyt Siegesäule czyli Kolumny Zwycięstwa, lecz daliśmy sobie z tym doskonale radę. Widok na miasto i jesienny park Tiergarten z góry wynagrodził nam trudy wspinaczki. Korzystaliśmy też z różnorodnego miejskiego transportu, m. in. z autobusu linii nr 100, który przejeżdża obok największych atrakcji miasta. Drugi dzień wypoczęci i głodni nowych wrażeń rozpoczęliśmy wizytą w muzeum figur woskowych Madame Tussauds, skąd mamy wiele wspaniałych, często zabawnych zdjęć ze znanymi postaciami ze świata kina, muzyki, nauki, polityki. Drugą część dnia zajął nam spacer po najstarszej i najbardziej reprezentacyjnej ulicy Berlina: Unter den Linden i poznawaniu wielu zabytków, które się przy niej znajdują: np. Uniwesytet Humboldta, Opera Narodowa, Katedra Berlińska, Wyspa Muzeów.

Czasu wystarczyło nam jedynie na zwiedzenie zaledwie jednego, ale za to bardzo niezwykłego muzeum: Muzeum Pergamonu. Dzień zakończyliśmy zakupami na Alexanderplatz. Trzeci poranek rozpoczął się pakowaniem bagażu ze smutną świadomością, że to nasz ostatni dzień w Berlinie. A tak dużo zostało jeszcze do zwiedzenia! Jednym z punktów programu było muzeum muru Berlińskiego przy Bernauer-Strasse. Po zderzeniu z trudną najnowszą historią Niemiec udaliśmy się do Ritter Sport, gdzie własnoręcznie robiliśmy czekoladę tej najpopularniejszej niemieckiej firmy. Po dniach pełnych wrażeń wróciliśmy do domu, z nadzieją, że nie była to nasza ostatnia przygoda z Niemcami i Berlinem. Dziękujemy naszemu sponsorowi: Firmie Stadler Polska Spółka z o.o. za wsparcie finansowe naszego wyjazdu, przez co nasze spotkanie z Berlinem stało się jeszcze atrakcyjniejsze.