Uczniowie kl. III w terminie do 30 września 2020 r. składają wstępną deklarację maturalną korzystając z witryny internetowej https://www.vulcan.edu.pl/strona/deklaracje-411
Należy wypełnić deklarację Deklaracja_1a oraz zapisać ją w formacie pdf nadając nazwę: nazwisko_imię_klasa (Kowalski_Jan_3A), a następnie przesłać na adres: deklaracje@zolkiewski.siedlce.pl
Wydrukowaną dwustronnie deklarację ( w dwóch egzemplarzach) uczeń składa w sekretariacie szkoły.
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych wraz z deklaracją składają wniosek
o dostosowanie warunków egzaminu maturalnego do ich potrzeb i w przypadku gdy wcześniej odpowiednia dokumentacja nie została złożona w szkole dołączają do deklaracji opinię/orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej lub zaświadczenie lekarskie.
Wypełniając deklarację należy wpisać następujący kod szkoły: 146401-0910S
Informacja dla absolwentów z lat poprzednich.
Absolwenci przystępujący do matury po raz kolejny składają tylko deklaracje ostateczne do 7 lutego 2021 r.
Informujemy, że absolwenci mogą składać deklaracje maturalne na egzamin w roku szkolnym 2020-2021 także w formie elektronicznej. Każda osoba, która prześle drogą elektroniczną scan podpisanej deklaracji, otrzyma potwierdzenie odebrania dokumentu wraz przypomnieniem o konieczności sprawdzenia, czy ma obowiązek wniesienia opłaty za egzamin/y. Prosimy sprawdzić w OKE w Warszawie, czy jest obowiązek wniesienia opłaty maturalnej.
Absolwenci, którzy:
- po raz trzeci i kolejny przystępują do egzaminu maturalnego z tego samego przedmiotu obowiązkowego lub z tego samego przedmiotu dodatkowego,
- przystępują do egzaminu maturalnego z tego samego przedmiotu dodatkowego, którzy w poprzednich latach zgłaszali chęć do zdawania, ale na egzamin z tego przedmiotu nie zgłosili się wnoszą opłatę za każdy egzamin.
Opłata za egzamin maturalny z każdego przedmiotu obowiązkowego i przedmiotu dodatkowego, zarówno w części ustnej, jak i w części pisemnej, na danym poziomie, wynosi 50 zł brutto.
Opłatę za egzamin maturalny wnosi się w terminie od 1 stycznia 2021 r. do 7 marca 2021 r. na rachunek bankowy wskazany przez dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej. Niewniesienie w tym terminie opłaty za egzamin maturalny skutkuje brakiem możliwości przystąpienia do tego egzaminu.
Opłata za egzamin maturalny nie podlega zwrotowi w razie rezygnacji z przystąpienia do egzaminu bądź nieprzystąpienia do egzaminu.
Dowód wniesienia opłaty absolwent składa dyrektorowi okręgowej komisji egzaminacyjnej w terminie od 1 stycznia 2021 r. do 7 marca 2021 r. Kopię dowodu wniesienia opłaty absolwent składa w tym samym terminie dyrektorowi szkoły, w której składa deklarację.
W szczególnych przypadkach losowych lub zdrowotnych dyrektor okręgowej komisji egzaminacyjnej w porozumieniu z dyrektorem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, na udokumentowany wniosek absolwenta, może wyrazić zgodę na wniesienie przez absolwenta opłaty za przystąpienie do egzaminu maturalnego z danego przedmiotu lub przedmiotów po 7 marca 2021 r., jednakże nie później niż do 31 marca 2021 r.
Dokumenty uprawniające do dostosowania warunków i form egzaminu należy złożyć do macierzystej szkoły do 31 grudnia 2020 r. Dyrektor szkoły do dnia 10 lutego 2021 r przedstawi sposób/y dostosowań, zaś absolwent złoży oświadczenie o skorzystaniu bądź nie z zaproponowanych dostosowań (do 14 lutego 2021r. załącznik nr 4b).
Prezentacja – Egzamin maturalny w IV LO w 2021 r.
Egzamin maturalny w 2021 roku- komunikaty, informacje, załączniki, harmonogram
Zasady składania deklaracji na egzamin maturalny przeprowadzony w maju 2021 r.